Pressinformation: W3C demonstrerar den kraftfulla öppna webbplattformen på Mobile World Congress 2012

Träffa W3C och lär dig hur webben transformerar näringslivet

http://www.w3.org/ —8 februari 2012— W3C inbjuder press, media, analytiker och andra deltagare i Mobile World Congress (MWC) 2012 att träffa W3C och få insikt i hur den öppna webbplattformen transformerar näringslivet. W3C kommer att – i sitt utställningsområde i Hall 2, Stand 2A31 – visa kraftfulla demonstrationer av HTML5, CSS3 och andra webbteknologier som ingår i den öppna webbplattformen. W3C:s CEO Jeff Jaffe, personer från W3C:s stab, och representanter för några W3C-medlemmar, ställer upp som expertresurser åt mediasektorn och analytiker, om hur webben transformerar mobilvärlden, television, reklam, spel, mediasektorn, transportsektorn, hälsovård med mera. W3C uppmuntrar även deltagare att besöka de fler än 40 W3C-medlemmar som ställer ut vid detta års MWC-kongress. Få mer information om W3C @ MWC 2012.

W3C inbjuder deltagare till utställningsområdet för demonstrationer av och diskussioner om:

Viktiga punkter

Vad
W3C-chefer ställer upp med insikter som underlag för medianyheter och analytikerrapporter, inom förjande områden: HTML5, CSS, den öppna webbplattformen, transformation av affärsmodeller, fallstudier i konsumentområdet, öppna standarder. Kontakta oss för att bestämma träff med W3C under utställningsperioden.
Vem
W3C:s CEO Jeff Jaffe, Dominique Hazaël-Massieux, Dave Raggett, andra experter från staben, och representanter för W3C:s medlemmar.
Var
W3C:s bås, Hall 2, Stand 2A31, i Fira de Barcelona Montjuic, Barcelona, Spanien.
När
27 februari till 1 mars 2012

W3C är ett internationellt konsortium där konsortiets medlemmar, en heltidsanställd stab och andra intresserade arbetar tillsammans för att utveckla webbstandarder. W3C:s huvudsakliga verksamhet är att ta fram webbstandarder samt riktlinjer, råd och anvisningar som säkerställer webbens långsiktiga tillväxt. Fler än 325 organisationer är medlemmar i konsortiet. W3C drivs gemensamt av MIT Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory (MIT CSAIL) i USA, European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) med högkvarter i Frankrike, och Keio University i Japan, samt har ytterligare regionala kontor världen runt. Mer information finns på http://www.w3.org/

Kontaktpunkt